fredag 5. november 2010

Eg e vel ikkje kommen så veldig godt igang med treninga, skal ikkje lyge på meg det.... Men eg va no i allefall ute på en kort jogge/gå tur i går. Men framgangen hennes Elisabeth e no imponeranes.
Det e no 1 1/2 år sia sist eg jogga nogenlunde regelmessig, og nåkka trening har eg heller ikkje bedreve i særlig grad. Har vært skikkelig slapp. Men då e jo potensiale for framgang desto større- håpe eg.

Eg har brukt litt tid på å planlegge korsen eg skal få detta tel. Har leita fram vinter joggeskoan mine med pigga, eg e næmlig så fæl tel å ramle hves det blir glatt. Og eg har kjøpt med litt meir passanes trenigstøy førr å kunne trene ute på vinterstid. Her i Harstad er det allerede vinter; passe kaldt, litt sny og glatt på veian. Så det skal ikkje stå på utstyre hves eg blir slapp på treningsformen. Og eg har bestilt meg ei pulsklokka, det e sekkert greit å ha, førr det har eg læst! Og så har jo ho Elisabeth det..... Kan jo ikkje være nåkka dårligar enn ho...:)

Forrige helg fikk eg tips av ei venninna som deltok på  Oslo maraton i år at iform.nu va ei bra nettsia førr kosthold og trening, så det har eg selfølgelig testa ut. Masse bra tips der! Har laga med et løpeprogram over ganske mange uke. Så då e det i plan at det blir trening 4 daga førr uka. Må innrømme at det høres tøft ut, men det e kun snakk om under 30 min treningstid de første uken, og det bør eg klare. Så mandag i neste uka starte eg, og eg glede meg faktisk tel å komme i gang.


Vibeke

1 kommentar:

  1. Så BRA vibeke!!!

    no skal det seies at eg har pulsklokka, men har møsta den viktige reima man har rundt "hjertet" så eg har ikke fått brukt den tel det den egentlig skal brukes.. men ei ny e snart på tur, så da får man jo testa ut intervalltreninga... Det står på agendaen snart...

    Eg hadde en joggetur i dag - men gukkor tungt det va å motivere seg ....
    Men Gukkor godt det gjorde å stå i dusjen etterpå... For eg va dyrisk fresta tel å ligge på sofa i morres og bare se på tv og lese og egentlig gjøre alt anna enn å trø i treningstøyet...

    Skal skrive meir snart - og legge ut et fint bilde fra stien der eg springe oftast... Det va nyyydelig høstvær her i Stavanger i dag, så da va egentlig det fine været og de fine høstfargene en skikkelig fin premie når eg klarte å trø over Dørstokkmila i dag også...
    Trallala :)

    SvarSlett