tirsdag 7. juni 2011

Gullkorn fra "Arkivet"

Ble sittende å bla bakover i bloggen vår her en kveld, og selv om vi ikke har vært verdens mest aktive bloggere, så har det vært en kjekk "treningsdagbok" som har vært til både motivasjon og glede - hvertfall for oss to :)
Det aller første blogginnlegget e datert 21. oktober.. og eg fikk lyst å gjengi den her... spesielt siden det nå e  bare to uke og 3 daga igjen tel den store styrkeprøven "Midnight Sun Marathon" kor vi har meldt oss på tel MILA!... her er teksten fra i høst:


Mandag 11. 10. 10 utfordret vi hverandre til å delta i Oslo Marathon sommeren 2011. 
(Eller... utfordret og utfordret fru Blomm... hehe)
Ambisiøse som vi er la vi på Midnight Sun Marathon i samme slengen. 
Det vil si - vi nøyer oss med å løpe 1 mil. Men det er egentlig langt nok for oss som synes det er et pes å jogge 3 kilometer. 
Men nå har vi gjort en deal. Vi skal ha 1 mil som et svært realistisk mål. Og så skal vi trene oss opp mot målet. Og ikke minst: Vi skal ha det gøy underveis!
Og vi er enige i at det er bedre å sette realistiske mål enn å tro så mye høyere om oss selv. Vi kjenner oss selv gangske godt. Og med hverandres motivasjon fram mot målet, skal vi klare det. 


NÅ er det litt godt å se at vi har klart å holde målet. For det er ikke tull engang, i høst var det et skikkelig PES å løpe 3 kilometer sammenhengende uten stopp ... 1 mil har vært et realistisk mål, og noe jeg tror beviser at: 
Kan vi - så kan vel alle !!!
Og vi har hvertfall hatt det gøy underveis! Før vi begynte med denne "dealen" syns jeg ærlig talt ikke det var så fryktelig GØY å jogge... mye annet som er langt mer GØY... men i  kveld, når jeg var ute å jogget 8,3 kilometer rundt Store Stokkavann her i Stavanger, så smilte jeg litt for meg selv og tenkte: 
DETTE ER FAKTISK GANSKE GØY :)
...og jeg tror det blir veldig gøy å møte alle andre "milamosjonistene" i Tromsø 25. juni :)


- Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar