onsdag 19. januar 2011

Ukas trening!

Eg hold meg enda utendørs med treninga. Syns det e greit og tar mindre tid enn å kjøre på treningsstudio. Då e det bære å kle på seg, og treninga starte med en gang eg kjæm ut heime. Kjapt å greit.
E no kommen tel uke 3 i treningsplan min. Kan no ikkje akkurat påstå at formen e så mykkje bedre, men det kjæm vel etterkvært, håpe eg...... Det e i hvertfall godt å komme seg litt ut å få rørt på seg.
De to dagan eg har trimma tel no denna uka har det vært mykkje motvind og springinga har eg tadd i bakkan der det har passa sånn. I tellegg så har det vært litt småglatt med nyinnkjøpte sko uten pigga- som eg må prøve så klart. Kan ikkje sei anna enn at det tel tider har føltes ut som om eg skulle stryke med på flekken. E vel tegn på dårlig kondis, men eg har no pressa meg tel å fullføre. I dag når eg kom inn tok eg litt mage og rompeøvelsa, det må tel det og. Trur eg må legge inn litt styrketrening og etterkvært.

Legg med ukas treningsplan. Det ser no enkelt ut, men har ikkje trent nåkka regelmessig kondistrening på sekkert 10- 11 år, så tar det litt rolig tel å begynne med. Trur det e lurt!
De andre uken ser ganske lik ut, men det blir meir løping for kvær uka, og langøkta øke gradvis. Opplegge e henta fra iform.nu hves nån lure.
Mandag
5 min. rask gange
33 min. intervalltrening
5 x 4 min rask gange. 2,5 min løp mellom hver. Løp så langsomt at du hele tiden orker å føre en samtale.
5 min. rask gange
43 min til sammen
 
Onsdag
5 min. rask gange
24 min. intervalltrening
6 x 3 min rask gange. 1 min intensiv løping mellom hver. Løp så fort som mulig.
5 min. rask gange
34 min til sammen
 
Torsdag
30 min. tempotrening, valgfri
Skal gå på ski i folkeparken. Årets første skitur, og håpe på fint vær!!!
30 min til sammen
 
Lørdag
5 min. rask gange
20 min. løping i rolig tempo
Løp så langsomt at du orker å gjennomføre. Ta en kort gåpause hvis det er nødvendig.
5 min. rask gange
30 min til sammen
- Vibeke

1 kommentar: