onsdag 19. januar 2011

YOGA!

Merke at eg holde på å ramle litt tilbake til då "det va kjedelig å jogge" og det e jo et alvorlig faresignal !!
Derfor prøve eg å applaudere 15 minutter i bratt bakke på tredemølla og glede meg over alle de andre varierte treningsalternativene.
SÅ: I går gikk eg på Yoga etter 15 minutters svette på mølla.
(Men no e jo veian ganske ok for å løpe ute, så eg får vel ta en joggetur ute snart!)

Men på korsn måte kan YOGA være bra for minimaraton-springera sånn som oss?
Vel, det einaste resultatet eg kjapt kan konkludere med e at det e lenge siden eg har sove så godt som eg gjorde i natt.. og førr en god følelse når eg våkna!

Så, litt info fra ymse nettsider: Effekt av Yoga =

Styrke; armer-rygg, utholdenhet, hofte åpnere, ryggåpnere, håndstående, hodestående, skulderstående. Dyp avspenning.

I tillegg til å bygge styrke og utholdenhet: Energi, og overskudd. Preventiv anti-depressiv, preventiv mot ryggplager, stiv nakke. Åpner allerede stiv nakke. 

 Så ja, eg skal absolutt på fleire Yoga-tima!!!

1 kommentar:

  1. Kanskje du kan lære meg litt yoga når du kjæm nordover??? Har trur på det.
    Det e viktig å gjøre det som en syyns e artig og', ikkje bære springe.

    SvarSlett